Czy balony reklamowe są niemodne i passé?
Często spotykamy się z przekonaniem, że balony to symbol minionej epoki – kolorowych bazarów, odpustów i jarmarków. Symbol kiczu i taniego przepychu nijak mający się do obecnych trendów wizerunkowych, a już z pewnością absolutnie nieprzystający poważnym i szanującym się markom.
Czy na pewno?
Jak w większości branż, również w branży balonowej nastąpiło wiele zmian i podobnie jak w większości branż, znaczącą jej część stanowią niestety ci gracze, którzy nie nadążyli za dynamiką postępu lub zaczerpnęli złe wzorce. W ich ofercie nadal znaleźć można produkty i usługi, których wartość w obecnych czasach nie spełnia oczekiwań rynku.
Są jednak i tacy, którzy jak my, odnaleźli się w nowej rzeczywistości biznesowej, rozumieją rynek i jego potrzeby, śledzą bieżące trendy, dzięki czemu dysponują narzędziami i wiedzą, którą z powodzeniem wykorzystują i dzielą się na co dzień w biznesie.
Jako konsumenci żyjący w dobie powszechnej cyfryzacji, mamy niczym wręcz nieograniczony dostęp do informacji. Szukając rozwiązań dla swojego biznesu, inspiracje czerpać możemy garściami z lokalnego rynku ale z łatwością także z rynków światowych. Wielkim sprzymierzeńcem i motorem tych możliwości są social media. Efekty ich oddziaływania na branżę balonową w Polsce widoczne są gołym okiem. Coraz więcej firm, obserwując konkurencję zza oceanu czy śledząc celebrytów brylujących na eventach, coraz śmielej decyduje się włączać balony, czy to w formie nośnika reklamowego czy dekoracji, do swoich strategii marketingowych. Nic w tym dziwnego. Jakkolwiek paradoksalnie to brzmi, balony to potężny oręż niemałego przecież arsenału narzędzi marketingowych. Natychmiast skupiają na sobie uwagę odbiorcy wywołując przy tym wyłącznie pozytywne emocje. 'Święty Graal’ marketingu, można by pomyśleć. Jednak aby w pełni wykorzystać jego potencjał, trzeba wiedzieć jak.
Balony jak płótno – potrzebują artysty.
Każde tworzywo, w tym także balony, aby miały szansę stać się arcydziełem, wymagają ręki artysty.
Każdy detal ma kluczowe znaczenie dla efektu końcowego: jakość samego balonu, wielkość, kształt, kolor, wykończenie, kolor czy układ nadruku. To jednak tylko jedna część sukcesu. Drugą stanowi synergia z Klientem, bo aby móc odpowiedzieć na Jego potrzeby, najpierw należy je poznać i zrozumieć. To trudna sztuka.
Sztuka, bo dzisiejsza branża balonowa, coraz częściej rozpatrywana jest właśnie w tej kategorii i coraz śmielej zmierza w tym kierunku.
Mając świadomość, że balony lateksowe są biodegradowalne, z całą odpowiedzialnością stwierdzić możemy, że to właściwy kierunek przyszłości!